Karar Tarihi | Karar Sayısı | Karar Metni |
05.02.2018 | 35 | Ergün AYDIN’ın 12/12/2017 tarih 1616 sayılı dilekçesi okundu. İlçemiz Şemsettin Mahallesinde tapunun 430 ada, 6 nolu parselinde imar planı değişikliği ile parselin arka bahçe çekme mesafesinin 4,75 metre yerine 3,00 metre olarak plana işlenmesi talep edilmektedir. Talep imar komisyonunca oy çokluğu ile uygun bulunmuştur. Teklif 3194 Sayılı İmar Kanunun 8/b ve 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18/c maddeleri gereğince oya sunularak Recep YAKAR, Orhan GÜNGÖR, Hüseyin ÖZTÜRK, Mikdat AYDIN, Yener YILMAZ, Dilara TELLİ, Eyüp TELLİ, Ömral DABAN, Osman YILDIRIM, Ahmet ORAK ve Hüseyin DEMİREL’in kabul, Mustafa YAŞAR, Hasan TURAN ve Necmi SIBIÇ’ın ret oylarıyla kabulüne oy çokluğu ile karar verildi. |
05.02.2018 | 36 | Mehmet AKTAŞ’ın 27/12/2017 tarih 1773 sayılı dilekçesi okundu. İlçemiz İsmet Paşa Mahallesinde (Ucarlı) tapunun 224 ada, 5 nolu parselinde imar planı değişikliği ile imar planında park alanında kalan parselin 1.000 m2’lik kısmının İbadet Yeri olarak plana işlenmesi talep edilmektedir. Talep imar komisyonunca oy çokluğu ile uygun bulunmamıştır. Teklif 3194 Sayılı İmar Kanunun 8/b ve 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18/c maddeleri gereğince oya sunularak Recep YAKAR, Orhan GÜNGÖR, Hüseyin ÖZTÜRK, Mikdat AYDIN, Yener YILMAZ, Dilara TELLİ, Eyüp TELLİ, Ömral DABAN, Osman YILDIRIM, Ahmet ORAK, Mustafa YAŞAR, Necmi SIBIÇ ve Hüseyin DEMİREL’in kabul, Hasan TURAN’ın ret oylarıyla kabulüne oy çokluğu ile karar verildi. |
05.02.2018 | 37 | İbrahim ERGÜNER’in 27/12/2017 tarih 1764 sayılı dilekçesi okundu. İlçemiz Şemsettin Mahallesinde tapunun 460 ada, 21 nolu parselinde imar planı değişikliği ile parselin bulunduğu imar adasında A-6 olan yapı nizamının A-7 olarak değiştirilmesi talep edilmektedir. Talep imar komisyonunca uygun bulunmamıştır. Teklif 3194 Sayılı İmar Kanunun 8/b ve 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18/c maddeleri gereğince oya sunularak reddine oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 38 | Rahime GÜNDOĞDU’nun 19/12/2017 tarih 1674 sayılı dilekçesi okundu. İlçemiz Arifli Mahallesinde tapunun 1007 ada, 5 nolu parselinde imar planı değişikliği ile parselin bulunduğu imar adasında A-3 olan yapı nizamının A-5 olarak değiştirilmesi talep edilmektedir. İmar komisyonunca yapı nizamının A-5 yerine A-4 olarak değiştirilmesi uygun bulunmuştur. Teklif 3194 Sayılı İmar Kanunun 8/b ve 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18/c maddeleri gereğince oya sunularak komisyondan geldiği şekliyle kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 39 | Ömer KARAİBRAHİM’in 28/12/2017 tarih 1776 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Burunucu Köyünde tapunun 206 ada, 7 nolu parselinde imar planı değişikliği ile parselin zemin kat taban kotunun 22,50 metre olarak değiştirilmesi talep edilmektedir. Talep sahibi 05/02/2018 tarih ve 123 sayılı dilekçesi ile talebini geri çektiğinden talebin reddine oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 40 | Hasan Basri TANRIVERDİ’nin 22/12/2017 tarih 1712 sayılı dilekçesi okundu. İlçemiz Sanayi Mahallesinde tapunun 790 ada, 1 nolu parselinde imar planı değişikliği ile parsel içerisinde bulunan Sanayi Alanı 500 m2 büyütülmüş ve Park Alanı 500 m2 daraltılmış, daraltılan Park Alanı ise parselin güneyinde yine 500 m2 olarak düzenlenmiştir. Talep imar komisyonunca uygun bulunmuştur. Teklif 3194 Sayılı İmar Kanunun 8/b ve 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18/c maddeleri gereğince oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 41 | Mustafa TURAN’n 12/12/2017 tarih 1613 sayılı dilekçesi okundu. İlçemiz Güzelyalı Mahallesinde tapunun 826 ada, 6 nolu parselinde imar planı değişikliği ile parselin bulunduğu imar adasında A-4 Emsal:1,20 olan yapı nizamının Emsal:1,80 Yençok:24,50m olarak değiştirilmesi talep edilmektedir. Talep imar komisyonunca uygun bulunmamıştır. Teklif 3194 Sayılı İmar Kanunun 8/b ve 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18/c maddeleri gereğince oya sunularak reddine oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 42 | Temizlik İşleri Müdürlüğünün 03/01/2018 tarih 1 sayılı yazısı okundu. Yazı ile 2018 yılında uygulanacak Evsel Katı Atık Ücret Tarifesinin belirlenmesi talep edilmektedir. Talep tarife komisyonunca değişiklik yapılmadan kabul edilmiştir. Tarife komisyondan geldiği şekliyle oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 43 | İnsan Kaynakları ve Eğitim Müdürlüğünün 19/01/2018 tarihli tezkeresi okundu. Tezkere ile Belediyemizde boş bulunan 1 adet 7 dereceli eğitmen kadrosuna istinaden çalıştırılacak sözleşmeli personele 2018 yılında verilecek ücretin tespit edilmesi talep edilmektedir. 5393 Sayılı Belediye Kanununun 49.maddesi uyarınca 9880 kodlu 7 dereceli Eğitmen unvanlı 1 adet boş kadroya istinaden çalıştırılacak sözleşmeli personele verilecek aylık net ücretin 1.875,00.-TL olarak tespiti oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 44 | İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 24/01/2018 tarih 177 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Arifli Mahallesinde tapunun 1026 ada, 101 nolu parselinde imar planı değişikliği ile konut adaları arasında kalan 15 metrelik imar yolu ile parselin güneyinde bulunan park alanı kaldırılarak E:1,75 Y.ençok:21,50 olarak plana işlenmiştir. Konunun müzakeresinden sonra talebin ön inceleme ve değerlendirmelerde bulunmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesi oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 45 | İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 24/01/2018 tarih 178 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Ballıca Mahallesinde tapunun 960 ada, 1 nolu parselinde bulunan mülkiyeti belediyemize ait 1.332,71m2 yüzölçümlü taşınmazın Cami Yeri olarak kullanılmak üzere Türkiye Diyanet Vakfına bedelsiz devir edilmesi talep edilmektedir. Konunun müzakeresinden sonra talebin ön inceleme ve değerlendirmelerde bulunmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesi oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 46 | İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 24/01/2018 tarih 182 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Sanayi Mahallesinde tapunun 739 ada, 3 nolu parselinde imar planı değişikliği ile parselin bulunduğu imar adasında A-5 olan yapı nizamının A-6 olarak değiştirilmesi talep edilmektedir. Konunun müzakeresinden sonra talebin ön inceleme ve değerlendirmelerde bulunmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesi oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 47 | İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 24/01/2018 tarih 184 sayılı yazısı okundu. İlçemiz İsmet Paşa Mahallesinde tapunun 84 ada, 15, 16 ve 27 nolu parsellerinde belediye meclisinin 01/11/2016 tarih ve 368 sayılı kararıyla yapılan imar planı değişikliğine itiraz edilmektedir. İtiraz askı ilen süresi sona erdikten sonra yapılmıştır. Konunun müzakeresinden sonra talebin ön inceleme ve değerlendirmelerde bulunmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesi oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 48 | İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 25/01/2018 tarih 190 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Bulancak Jeoloji ve İmar Planı için belediye meclisinin 01/09/2014 tarih ve 458 sayılı kararıyla İlbank A.Ş.’ye plan yapımı için yetki verilmiş ancak plan işinin Haziran-Eylül 2019 tarihinde tamamlanabileceği anlaşıldığından plan yapımının hızlandırılması için belediye meclisinin 01/09/2014 tarih ve 458 sayılı kararıyla verilen yetkinin iptal edilmesi talep edilmektedir. Konunun müzakeresinden sonra talebin ön inceleme ve değerlendirmelerde bulunmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesi oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 49 | İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 26/01/2018 tarih 193 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Güzelyalı Mahallesinde tapunun 822 ada, 58 nolu parselinde imar planı değişikliği ile parsel kadastral sınırına göre ada ayrım çizgisi ile ayrılarak Emsal değeri 2,00 iken 2,30 olarak değiştirilmiştir. Konunun müzakeresinden sonra talebin ön inceleme ve değerlendirmelerde bulunmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesi oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 50 | İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 02/02/2018 tarih 218 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Burunucu Köyünde tapunun 136 ada, 1 nolu parselinde belediye meclisinin 03/01/2018 tarih ve 13 sayılı kararıyla yapılan imar planı değişikliğine, Belediye Meclis Üyeleri Hasan TURAN, Mustafa YAŞAR ve Necmi SIBIÇ itiraz etmektedir. İtiraz askı ilan süresi içinde yapılmıştır. Konunun müzakeresinden sonra talebin ön inceleme ve değerlendirmelerde bulunmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesi oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 51 | İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 05/02/2018 tarih 220 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Bulancak Mahallesinde tapunun 346 ada, 38 nolu parselinde imar planı değişikliği ile parselin bulunduğu imar adasının güneyinden ve doğusundan 3 metre yapı yaklaşma mesafesi bırakılması talep edilmektedir. Konunun müzakeresinden sonra talebin ön inceleme ve değerlendirmelerde bulunmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesi oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
05.02.2018 | 52 | İmar ve Şehircilik Müdürlüğünün 05/02/2018 tarih 221 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Sanayi Mahallesinde tapunun 766 ada, 17 nolu parselinde imar planı değişikliği ile parselin bulunduğu imar adasında A-6 Konut olan yapı nizamının A-6 Ticaret + Konut olarak değiştirilmesi talep edilmektedir. Konunun müzakeresinden sonra talebin ön inceleme ve değerlendirmelerde bulunmak üzere İmar Komisyonuna havale edilmesi oya sunularak kabulüne oy birliği ile karar verildi. |
06.02.2018 | 53 | Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün 05/02/2018 tarih 47 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Bulancak Mahallesi 51 ada, 15 nolu parselde kayıtlı mülkiyeti belediyemize ait taşınmazda bulunan 1 Nolu Bağımsız Bölümün, %100 sermayesi belediyemize ait olan Bulancak Beton Enerji Mad.İnş.Taah.San.Tic. A.Ş.’ye ayni sermaye olarak aktarılması talep edilmektedir. Talep oya sunularak Orhan GÜNGÖR, Hüseyin ÖZTÜRK, Mikdat AYDIN, Dilara TELLİ, Eyüp TELLİ, Ömral DABAN, Osman YILDIRIM ve Hüseyin DEMİREL’in kabul, Hasan TURAN’ın ret oylarıyla kabulüne oy çokluğu ile karar verildi. |
06.02.2018 | 54 | Emlak ve İstimlak Müdürlüğünün 05/02/2018 tarih 49 sayılı yazısı okundu. İlçemiz Bulancak Mahallesi 51 ada, 16 nolu parselde kayıtlı mülkiyeti belediyemize ait taşınmazda bulunan 6 ve 7 Nolu Bağımsız Bölümlerin, 10 yıllığına spor salonu ve kafeterya olarak kullanılmak üzere kiralanması için belediye encümenine yetki verilmesi talep edilmektedir. Talep 5393 Sayılı Belediye Kanununun 18/e maddesince oya sunularak Orhan GÜNGÖR, Hüseyin ÖZTÜRK, Mikdat AYDIN, Dilara TELLİ, Eyüp TELLİ, Ömral DABAN, Osman YILDIRIM ve Hüseyin DEMİREL’in kabul, Hasan TURAN’ın ret oylarıyla kabulüne oy çokluğu ile karar verildi. |
05.02.2018 | . | BULANCAK BELEDİYESİ
2018 YILI EVSEL KATI ATIK TARİFELERİNİN BELİRLENMESİNE YÖNELİK KOMİSYON RAPORU 3. MALİYETLER 3.2.2. Özkaynak Getirisi: Tablo 2’den de görüldüğü gibi; 2017 yılında Bulancak Belediyesinin evsel katı atık toplama ve aktarma işine harcadığı mali değer 2.029.269,63 TL’dir. Tablo 3: Net Toplam Sistem Maliyeti 4. TARİFELERİN BELİRLENMESİ 4.1. Evsel Katı Atık Miktarlarının Hesaplanması 4.1.1. Konutlara ait Evsel Katı Atık Miktarı: 4.2. Kılavuza göre Konut dışı yerlere ait Evsel Katı Atık Miktarı Hesabı Okul, yurt, kreş, dershane evsel katı atık miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlarından yararlanılmıştır. Evsel Katı Atık Tarifelerinin Belirlenmesine Yönelik Kılavuzun 71’inci sayfasındaki verilere göre 20 kişilik bir öğrenci grubuna isabet eden evsel atık miktarı 1,3 ton/yıl olarak belirlenmiş olup, bu belirlemeden yola çıkarak bir öğrenciye isabet eden yıllık evsel atık miktarı: 1,3/20=0,065 ton/yıl olarak bulunmuştur. Okul, yurt, kreş, dershane vb. yerlerin grup derecesine göre öğrenci sayıları ortalamaları alınarak, birim başına belirlenen tutar ile çarpımı sonucu grubun evsel katı atık miktarı hesaplanmış olup, sonrada okul sayıları ile çarpılarak grubun toplam evsel katı atık miktarı hesaplanmıştır. Aşağıdaki tabloda üst ve alt sınır ortalamaları alınarak üretilen evsel katı atık miktarları hesaplanmıştır. Tablo 5: Okullar, Yurtlar, Kreşler, Dershaneler, vb. Yerlere Ait Evsel Katı Atık Miktarı Hesabı 4.2.2. Hastanelere Ait Evsel Katı Atık Miktarı Hesabı (Grup 2) 4.2.3. Kamu Binaları Atık Miktarı Hesabı (Grup 3) Tablo 7: Kamu Binaları Atık Miktarı Hesabı 4.2.4. Diğer Ticari Olmayan İşyerleri Atık Miktarı Hesabı (Grup 4) Diğer Ticari olmayan işyerleri atık miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlardan yararlanılmıştır. Kılavuzun 71’inci sayfasındaki verilere göre bu gruba dahil olan işyerleri için 100 personele isabet eden evsel atık miktarı 65,7 ton/yıl olarak belirlenmiş olup, bu belirlemeden yola çıkarak bir personele isabet eden yıllık evsel atık miktarı: 65,7/100=0,65ton/yıl olur. Tablo8: Diğer Ticari Olmayan İşyerleri Atık Miktarı Hesabı 4.2.5. Büro vb. işyerleri Atık Miktarı Hesabı (Grup 5) Büro vb. işyerleri için evsel atık miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlardan yararlanılmıştır. Kılavuzun 71’inci sayfasındaki verilere göre 10 personelli bir büroya isabet eden evsel atık miktarı 2,5 ton/yıl olarak belirlenmiş olup, bu belirlemeden yola çıkarak bir personele isabet eden yıllık evsel atık miktarı: 2,5/10=0,25 ton/yıl olur ancak Temizlik İşleri Müdürlüğü verileri ve 2017 yılında yerinde yapılan gözlemlere göre Bürolar atık miktarı Diğer Ticari Kurumlara denk gelen atık miktarından farklı olmadığı görülmüştür. Bu sebeple atık miktarı 1 kişi için 1,36 ton/yıl alınmıştır. Tablo 9: Büro vb. İşyerleri Atık Miktarı Hesabı 4.2.6. Restoran, Market, Pazaryeri Atık Miktarı Hesabı(Grup 6) Restoran, Market, Pazaryeri Atık Miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlardan yararlanılmıştır. Kılavuzun 71’inci sayfasındaki verilere göre 100m2 bir Restoran, Market, Pazaryerine isabet eden evsel atık miktarı 61,1 ton/yıl olarak belirlenmiş olup, bu belirlemeden yola çıkarak bir metrekareye isabet eden yıllık evsel atık miktarı: 61,1/100=0,61 ton/yıl olur. (Pazaryeri metrekare bazında hesaplanmıştır. Tezgah sayısına bölünerek gruba düşen tutar hesaplanacaktır.) Tablo 10: Restoran, Market, Pazaryeri Atık Miktarı Hesabı 4.2.7. Otel, Konaklama Tesisi Atık Miktarı Hesabı (Grup 7) Otel, Konaklama Tesisi, vb. Atık Miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlardan yararlanılmıştır. Kılavuzun 71’inci sayfasındaki verilere göre 100 yataklı bir otele isabet eden evsel atık miktarı 98,6 ton/yıl olarak belirlenmiş olup, bu belirlemeden yola çıkarak bir yatağa isabet eden yıllık evsel atık miktarı: 98,6/100=0,99 ton/yıl olur. Tablo 11: Otel, Konaklama Tesisi, Vb. Atık Miktarı Hesabı 4.2.8. Diğer Ticari Kurumlar Atık Miktarı Hesabı (Grup 8) Diğer Ticari İşyerleri Atık Miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlardan yararlanılmıştır. Kılavuzun 71’inci sayfasındaki verilere göre 100 personeli olan ticari işyerine isabet eden evsel atık miktarı 136,1 ton/yıl olarak belirlenmiş olup, bu belirlemeden yola çıkarak bir kişiye isabet eden yıllık evsel atık miktarı: 136,1/100=1,36 ton/yıl olur. Tablo 12: Diğer Ticari İşyerleri Atık Miktarı Hesabı 4.2.9. Sanayi Atık Miktarı Hesabı (Grup 9) Sanayi Atık Miktarı hesabında Belediyemiz bilgi sistemindeki kayıtlardan yararlanılmıştır. Kılavuzun 71’inci sayfasındaki verilere göre 100 personeli olan sanayi grubuna isabet eden evsel atık miktarı 365 ton/yıl olarak belirlenmiş olup, bu belirlemeden yola çıkarak bir kişiye isabet eden yıllık evsel atık miktarı: 365/100=3,65 ton/yıl olur. Tablo 13: Sanayi Atık Miktarı Hesabı 4.3. Konutlara İsabet Eden Evsel Atığın 4.2. de Yapılan Hesaplama Sonucunda Bulunan Tutarlarla Orantılandırılması Bu raporun 4.2. bölümünde yapılan hesaplamalara göre bulunan atık miktarları gruplar itibariyle aşağıdaki gibidir: Tablo 14: Konutlara isabet eden evsel atık miktarı Bu raporun “2. Tarife Hesaplama İlkeleri” başlıklı bölümünde de belirtildiği üzere konutlardan kaynaklanan evsel atığın toplam evsel atık içindeki oranı % 65’dir. Dolayısıyla yukarıdaki tabloda yer alan grupların evsel atıklarının toplam evsel atık içindeki oranı da % 35 olacaktır. Bu açıklamalar çerçevesinde; 4.4. Kılavuza Göre Yapılan Hesaplamanın Toplanan Atık Miktarına Dağıtılması Hesaplanan atık miktarının toplanan atık miktarına göre ağırlıklandırılması bir zorunluluktan kaynaklanmaktadır: Nüfusu 44.418 olan Bulancak ilçesinde 2017 yılında toplanan evsel atık miktarı tahmini verilere göre hesaplanırsa 27.317 ton ’dur. Kılavuzun Ek-5’inde bu miktar evsel atıklar için 0,85 kg/kişi/gün olarak belirtilmiştir. Orantılandırma kılavuzdaki verilere göre yapılmıştır. Bu raporun 4.2. bölümünde kılavuza göre yapılan hesaplama sonucu bulunan evsel atık miktarının fiilen toplanan tutar içinde yapılan dağıtımı sonrasında evsel atık toplanan yerlere göre toplanan atık miktarları aşağıdaki tabloda gösterilmiştir: Tablo 15: Kılavuza Göre Hesaplanan Atık Miktarının Toplanan Atıkla Orantılanması Sonucu dağılım Toplam atık miktarı içindeki paylarına göre evsel atık toplanılan yerler kendi içinde gruplandırılmıştır. Tablo 16: Toplanan Atık Miktarına göre Okul, Yurt, Kreş, Dershane Atıkları Tablo 17: Toplanan Atık Miktarına göre Hastane Atıkları Tablo 18: Toplanan Atık Miktarına göre Kamu Binaları Atıkları Tablo 19: Toplanan Atık Miktarına göre Diğer Ticari Olmayan Kurumların Atıkları Tablo 20: Toplanan Atık Miktarına göre Büroların Atıkları Tablo 21: Toplanan Atık Miktarına göre Restaurant, Market ve Pazarların Atıkları Tablo 22: Toplanan Atık Miktarına göre Otellerin Atıkları Tablo 23: Toplanan Atık Miktarına göre Diğer Ticarethanelerin Atıkları Tablo 24: Toplanan Atık Miktarına göre Sanayi Atıkları İlçemizde günlük ortalama 75 ton evsel atık üretilmektedir. Yıllık 27.317 ton’a karşılık gelen miktarın % 65’i konut kaynaklı (17.756 ton), % 35’i (9.561 ton) işyeri kaynaklıdır. 5. TARİFELER Ticari Kuruluşlar: Kuruluşun tipi ve kuruluşun büyüklüğüne göre (personel sayısı, kapasite, kapladığı alan vb.) belirlenmiş yıllık evsel katı atık miktarları. (Bk. Ek 5) Evsel Katı Atık Ücretinin mükellefi Belediyenin bu hizmetinden yararlanan gerçek ve tüzel kişilerdir ve 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu’na göre bildirimde bulunan ve/veya 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun Mükerrer 44 üncü maddesi gereği Çevre Temizlik Vergisi beyanında bulunan ve alınan Meclis Kararının ilanına müteakip 30 gün içerisinde sözleşmeyi yapmayan mükellefler, 27.10.2010 tarih ve 27742 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Atıksu Altyapı ve Evsel Katı Atık Bertaraf Tesisleri Tarifelerinin Belirlenmesinde Uyulacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmeliğin 12 inci maddesinde belirtilen sözleşmeyi yapmış sayılacaktır. 5.1. Mükellef Grubu Bazında Tarifeler 5.1.1. Okul, Yurt, Kreş ve Dershaneler 5.1.2. Hastaneler 5.1.3. Kamu Binaları 5.1.4. Diğer Ticari Olmayan Kurumlar 5.1.5. Bürolar 5.1.6. Restaurant, Market ve Pazarlar 5.1.7. Oteller 5.1.8. Diğer Ticari Kurumlar 5.1.9. Sanayi 5.1.10. Konutlar Şantiye aboneliklerinde katı atık bedeli kullanılan su miktarına göre meskenler için hesaplanan tarifenin 1/3’ü oranında alınacaktır.(0,85/3=0,28 TL/m3) Bu raporda yer alan tarifeler nedeniyle elde edilen gelirler sadece katı atık toplanması ve bertarafında kullanılması yasal zorunluluktur. Bu nedenle gelecek yılın Evsel Atık Tarifesine konu giderler ve giderleştirme belgelerinin örnekleri ayrı bir dosyada izlenir. 7. VATANDAŞIN BİLGİLENDİRİLMESİ 8. RAPORUN KISITLARI Hamdi ALPARSLAN Hüseyin DEMİREL Necmi SIBIÇ |